06 54 92 18 14 info@ninabaldini.nl

Wie ben ik

Wie ben ik

Gestart als leerkracht in een kleutergroep, kwam ik er na een jaar achter dat ik graag nog meer wilde weten over de ontwikkeling van deze ukkies. Deed ik eigenlijk wel de juiste dingen met de kinderen? Niet iedereen kwam spontaan tot ontwikkeling en daar wilde ik meer over weten. Ik startte daarop de opleiding van remedial teacher en interne begeleider.

De verloop van de rest van mijn carrière in het basisonderwijs verliep eigenlijk hetzelfde als hierboven. Gedreven door enthousiasme, nieuwsgierigheid en nieuwe uitdagingen over het omgaan met kinderen, die wat anders van mij vroegen dan de reguliere juf zijn, dat was wel mijn drive. (Basiscursus “Autisme in de klas”/ ICT voor het onderwijs/ Ontwikkelingsvolgmodel Jonge Kinderen/ Modulaire cursus Nederlands als tweede taal/ Oriëntering op Adaptief onderwijs/Pravoo-cursus/ Kansrijke taal). Ik heb aan alle groepen les mogen gegeven en elk leerjaar heeft zo zijn eigen uitdaging.

Mijn eigen talent heb ik wel het meeste ontwikkeld in de omgang met kinderen en volwassenen. Ik ben een echt mens-en-mens en temperamentvol. Ik geniet van humor en van de mensen om mij heen. Van een ingewikkelde of onstuimige groep werd ik (en nog steeds) uitgedaagd om mijn beste kant te laten zien. Heerlijk!

Ook de uitdaging in de verschillende lagen van het onderwijs triggerde mij om meer te kunnen betekenen voor de school naast het juf zijn (Onderwijskundig Management in de Lerende School ”Schoolleider Primair Onderwijs”). Als managementlid kun je nog meer betekenen binnen je school en dus voor de kinderen.

De laatste jaren heb ik meer de behoefte gekregen om te verdiepen, zoals meervoudige intelligentie, mentorentraining, kanjertraining, coach hoogsensitieve personen en kinderen, kindercoach, jamara coach en Bodymaptrainer. Het blijft namelijk onwijs leuk om nieuwe manieren te vinden om kinderen te begeleiden. Deze bagage kan ik goed inzetten bij de gesprekken voor de arrangementen voor kinderen die een andere aanpak nodig hebben.

De laatste jaren heeft het onderwerp “Hoogsensitiviteit” mijn voornaamste interesse gekregen. Het kwam regelmatig voorbij via ouders, maar ik kon niet zeggen dat ik wist wat het precies inhield. Inmiddels ben ik van mening dat het een meer prominentere plek mag krijgen binnen het onderwijs, precies, binnen het onderwijs. Ik leg graag linkjes tussen de zaken die wij al doen in het onderwijs. Hoogsensitiviteit past daar namelijk goed tussen en dat wil ik graag vertellen en laten zien.

Nog steeds werk ik met veel plezier als locatieleider en bouwcoördinator op een basisschool. Welke naam je mij ook geeft, begeleider, coach, mentor, trainer of  juf, als ik mag helpen het talent van een kind te ontwikkelen, via school, leerkracht of ouders is mijn missie geslaagd!