06 54 92 18 14 info@ninabaldini.nl

Juf, begrijp je mij? (Deel 1)

Als ik naar school kom, juf, schrik ik dat alle tekeningen weg zijn van de muur. Hoezo we gaan starten met het thema Piraten? Ik wil nog veel meer weten over de kinderboerderij.

Wat jammer dat ik mijn meegebrachte schaapje in de  “Mee naar huis-bak” moet doen en je geen tijd neemt om er even naar te kijken. Omdat we nu iets verzamelen van de Pee van Piet Piraat.

Balen dat ik weer een andere plek heb in mijn klas, omdat ik zo’n mooie buffer ben tussen de anderen die wat meer dynamisch zijn. Ik maak weer een risicoanalyse en stel me behoedzaam op. En nee, ik ben niet verlegen juf.

Begrijp je niet dat ik moeite heb met alle onverwachte zaken die voorbij komen tijdens het buitenspelen? Ik wil niet “gewoon” mee rennen of meespelen met de anderen. Ook niet als je mij een duwtje in mijn rug geeft.

Sorry juf, dat ik dromerig word van alle uitleg die je alleen vertelt en niet ondersteunt met visueel materiaal. Ik ben nou eenmaal een beelddenker, jammer dat je geen plaatjes hebt, die mij laten zien waar we naar toe gaan werken.

Ik ben verdrietig juf, verdrietig omdat jij mij niet begrijpt. Verdrietig, omdat je boos wordt op het kind naast mij en ik daar last van heb. Jammer dat je mijn verdriet niet erkent, maar zegt dat het nu maar klaar moet zijn.

En morgen, morgen moet ik weer naar school naar een juf die mij niet begrijpt.

Een van je hoogsensitieve leerlingen

 

Juf, je begrijpt mij! (Deel 2)

Als ik naar school kom juf, vind ik het fijn dat je mij al hebt verteld dat alle tekeningen van het thema zijn opgeruimd en dat we een nieuw thema starten. Ik kom hierdoor ontspannen binnen.

Heerlijk dat ik iets van thuis mee mag nemen naar school, juf,  en zo mijn verbinding mag maken tussen thuis en school. Ik krijg een moment jouw aandacht en dan leg ik het in het bakje “Mee naar huis”. Het helpt mij de dag te starten.

Superfijn juf,  dat je een vaste plek in de klas hebt gekozen voor mij, zodat ik alles kan overzien wat er gebeurt en ik elke dag hetzelfde beeld heb. Het geeft mij rust en overzicht.

Fijn dat je begrijpt dat ik buiten soms moeite heb om alle onverwachte zaken die voorbij komen te verwerken. Als de kinderen voetballen, tikkertje spelen of zo maar over het plein rennen, lief dat ik dan even bij jou mag staan. 

Ik ben blij juf, dat als je uitlegt je veel beelden gebruikt en niet alleen vertelt. Hierdoor begrijp ik de les beter en kan ik het grotere geheel snappen.

Ik ben blij juf, blij dat jij mij begrijpt. En morgen, morgen krijg jij een knuffel van mij.  En jíj begrijpt dat die knuffel echt, echt alleen is voor juffen waar ik mij goed bij voel.

Liefs van een van je hoogsensitieve leerlingen